My identity was a big issue when I was a teenager, and I had a lot of questions, like ,,Who am I?, Who do I belong to?” But when I was still quite young, I decided that belonging is a tough process in life, and I’d better say I belonged to myseself and the world rather than belonging to one nationality or another.Identitatea mea a fost o problemă majoră în perioada adolescenței și am avut o mulțime de întrebări „Cine sunt eu?”, „Cui aparțin?” Dar când eram doar un copil, am decis că a aparține cuiva este un proces dificil în viață și că ar fi mai bine să spun că aparțin doar mie însumi decât să aparțin unei naționalități sau oricărui altcuiva. (Hiam Abbass)
S-a scurs și timpul alocat pentru unit-ul WHO AM I? OURSELVES, iar elevii Școlii Gimnaziale Internaționale Agora, încadrați în curriculum-ul internațional-Milepost1, filtrat prin Societate, Artă, Educație Fizică, Știință, Geografie și teme internaționale, au reușit să se cunoască mai bine, aflând informații despre ceea ce înseamnă familie, prieteni, țară de proveniență, ce le place și ce nu le place, de la a schița o grimasă până la metode de „dezamorsare” a furiei sau de aplanare a unei stări conflictuale.Prin capacitatea de a recunoaște unele semne de avertizare, au învățat să evite pericolul sau, în caz contrar, să efectueze un apel de urgență. (Societate) Au încercat să memoreze numele marelui artist Pablo Picasso, în care nu există nici mai mult nici mai puțin de 103 caractere. S-au așezat unul în fața celuilalt și au încercat să redea în detaliu trăsăturile colegului din fața lor. (Artă) Li s-a verificat viteza de reacție și li s-a dat libertatea de a-și pune în practică abilitățile fizice, nu înainte de a afla câteva noțiuni despre sistemul respirator și inima care găzduiește cele patru cămăruțe, ce au un rol important pentru fiecare dintre noi.Au înțeles că un minut are 60 de secunde, și că degetul arătător și cel mijlociu ne pot ajuta să aflăm pulsul în 15 secunde, secunde care pot fi fatale, sau pot readuce la viață un membru al familiei, un prieten, un om. (Educație fizică) Au înțeles că tot, ce se află la baza piramidei alimentare dă mai multă energie organismului lor și că tot ce se află în vârful piramidei alimentare poate fi dăunător pentru organismul lor.Conștienți de ceea ce înseamnă farfuria alimentară, elevii au realizat că o barcă se poate aduce la mal, doar vâslind cu multă energie, asemenea marelui canoist român Ivan Patzaichin. Sau, dacă doresc să alerge un șoricel, asemenea unei pisici, au nevoie de niște picioare energice, asemenea marelui atlet, Emil Zatopek. (Științe) Fiecare copil provine dintr-o familie, fiecare familie trăiește într-un oraș, fiecare oraș aparține unui județ (district), iar acele județe (districte) formează o țară. Elevii au învățat că nu suntem o singură țară pe pământ, ci că avem vecini și că aparținem unui continent, iar căile de legătură pot fi aeriene, terestre și navale. (Geografie). Deși putem trăi în țări diferite, noi, toți, avem nevoie de un adăpost, de mâncare, de haine, de dragoste familială, de un loc în societate.Dar atunci când vine vorba de copilărie și este povestită de fiecare elev în parte, totul parcă este redat prin cântec, joc și voie bună – o trăire de basm. Și dacă copilăria am putea-o închide într-o capsulă a timpului, oare am dori să o redeschidem vreodată? Poate că da. Poate că nu. (Teme Internaționale) Profesori coordonatori |