Luni, 19 februarie 2019, în cadrul Şcolii Gimnaziale Internaţionale Agora s-a desfăşurat activitatea ,,De la senzaţii la emoţii şi sentimente”, parte din curriculum-ul internaţional, sub coordonarea doamnei profesoare de limba engleză Crina Miere.
Patru mini-scenete în limba lui Shakespeare au ținut cu sufletul la gură audiența formată din părinți, bunici, frați și cadre didactice. Activitatea a început prin prezentarea delimitării între senzații (feelings) care pot dura secunde, minute și sentimente (emotions) care pot dura ani (de exemplu- iubire, ură, supărare), prezentare realizată de elevul Vlad Bungău din clasa a IV-a. Iulia Popa a intrat în rolul lui Agony Aunt, consilier al sufletului, rezolvând diverse probleme din lumea ce ne înconjoară. Ea i-a avut în echipă pe Răzvan Suciu, Ștefan Țiplea şi Luca Popa. O altă temă a fost bullying-ul, mini-sceneta avându-l ca team-leader pe Julian Kofler, iar ca membri ai echipei pe Sebastian Bulzan, Daniel Plugar şi Francesco Riccio. Obiectivul scenetei a fost de a atrage atenţia asupra faptului că, la un moment dat, când ești agresat trebuie să ştii să ripostezi, să știi să spui stop, să raportezi incidentul părinţilor, profesorilor etc. A treia echipă l-a avut ca leader pe Alessandro Riccio, membrii echipei sale fiind Angelo Dean Flynn, Raul But şi Alex Topolicianu. Alessandro a prezentat câteva elemente din istoria muzeului Luvru şi date despre furtul Mona Lisei şi distrugerea parţială a acesteia. Elevii aveau deja cunoştinţe vaste despre Leonardo da Vinci, Edward Munch, Botero şi alţi artişti deoarece, în cadrul orelor din curriculum-ul internaţional, îl avuseseră ca invitat pe Giordano Giuseppe, profesor de arte în Napoli, care le-a transmis elevilor, sub formă de poveste, noţiuni despre viaţa şi activitatea acestor artişti. Ultima scenetă, avându-l ca team-leader pe Alex Joldoş ne-a pus în faţa unui fapt împlinit: doi elevi Ema (interpretată de Amalia Socaciu) și Brook (interpretat de Artemiu Magui) şi-au modificat nota la lucrarea scrisă. Tentativa a fost raportată profesorului de către Eduard (jucat de Ștefan Socaciu) și Charlie (jucat de Quim Grau-Roșu), iar cei doi au renunţat la idee, trăgând concluzia că cea mai bună este onestitatea. Activitatea s-a încheiat cu poeziile compuse de doamna profesoară Crina Miere, reliefând caracterul şi personalitatea fiecărui elev în parte. La baza tuturor acestor mini-scenete au stat informaţii esenţiale despre structura creierului – care stă la baza raţionamentului – şi inima – care stă la baza trăirilor. Felicitări doamnei profesoare şi elevilor! Daniela Drugaș